Monday, June 17, 2013

suami saman isteri kerana pembedahan plastik

received this email pagi-pagi isnin ni...memang penghantar email ni nak buat saya tersenyum on monday...i guess its to get rid of monday's blues?? tapi sebaliknya saya jadi geram, nak tau kenapa?

ianya mengisahkan seorang lelaki di cina, yang telah memfailkan perceraian dan menyaman isteri beliau sebanyak $120,000 dan menang...kisah disebaliknya ialah, isteri beliau telah melahirkan anak yang tidak menyerupai beliau atau pun isterinya. pada mulanya si suami menuduh si isteri mempunyai hubungan sulit dan mengarahkan isteri untuk berterus terang. 

it turns out to be, the wife confessed to had undergo intense plastic surgery untuk kelihatan cantik. Berang dengan pengakuan si isteri, suami memfailkan perceraian dan tidak cukup itu, menyaman si isteri dengan basis beliau telah tertipu dengan rupa paras cantik isteri, sedangkan hakikatnya isteri tidak cantik dan telah melakukan plastic surgery. 

guess what? the husband won!!! unbelievable!! dah la si isteri terpaksa mengeluarkan duit untuk pembedahan plastic, lepas tu terpaksa membayar kos perceraian ganti rugi yang dituntut suami hanya kerana suami jatuh cinta pada paras rupa beliau...oh gosh!! this is what we called as superficial love...


17 comments:

  1. kecantikan sedia ada kan lebih berharga..tapi kesian gak kat pompuan tu..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...kena hargai kecantikan sedia ada kan?

      Delete
  2. itulah sebabnya kita dengan bersyukur dgn apa yg Allah anugerahkan.

    ReplyDelete
  3. Salah satu pengajaran ~
    But , Lelaki tu kejam !

    ReplyDelete
  4. yg penting, hensem sgt ke laki tu?...ni mgkn jenis jejaka lbih perasan la ni :D

    ReplyDelete
  5. cintai pasangan kerana paras rupa, inilah akibatnya..

    ReplyDelete
  6. hai.. salam kenal,
    follower no.158
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
  7. cam tu pun ada
    tp mungkin suami rasa tertipu :)

    ReplyDelete
  8. ishhhhh.... sanggup nya.. dia buat plastic surgery tu..

    ReplyDelete
  9. Pernah baca cerita ni. Haha kelakar. Tak boleh nak salahkan lelaki kalau dia jatuh cinta dengan paras rupa perempuan tu. Sebab, well kita manusia memang sukakan kecantikan kan. Tapi..kalau Aida kat tempat lelaki tu, memang akan rasa tertipu sesangat la.

    ReplyDelete
  10. kalau suka kat someone disebabkan paras rupa rasanya macam tak aman hidup..ya la.. bila dah mula nampak ke'hodohan'nya nanti kta dah mula jemu..huhu

    ReplyDelete