Tuesday, May 14, 2013

durian belanda vs kanser

hari ini sempat berborak dengan one of my friend and tiba-tiba dia timbulkan isu khasiat durian belanda yang dikatakan boleh menyembuhkan cancer. pernah dengar tak?

so saya pun sibuk mengoogle here and there and found out that durian belanda ini kaya dengan khasiat acetogenin yang dapat membantu membunuh sel-sel kanser secara semulajadi. kebaikan durian belanda ini juga sangat banyak yang mana buah ini juga berfungi sebagai anti bakteria, anti fungus, berkesan melawan parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi dan banyak lagi.

banyak rupanya khasiat durian belanda ini. tapi bukan senangkan nak dapat durian belanda kat sini. kalau ada pun, jus durian belanda yang dah ditambah segala macam chemical. agak-agaknya boleh hidup tak pokok durian belanda ini kalau saya cuba tanam dekat KL ini? haaa.haha...something to ponder!


4 comments:

  1. wah lama tak makan....ye betul pernah baca kat paper ttg review durian belanda utk ubati kanser.

    ReplyDelete
  2. blm cuba blom thu..:)

    ReplyDelete
  3. kat umah saya ada pokok ni...buah pun ada tapi sejak kebelakangan ni buah nya jadi macam ada kulat kat luar kulit...ayah cakap dh kena penyakit kot...

    ReplyDelete
  4. Saya pernah baca juga tentangnya disebuah blog.. tapi, selama baca magazine yg ttg kesihatan, takda plak terjumpa artikel ke apa,huhuhu

    Nak mencari buahnya, satu hal juga tu kak,hehehe. Pastu, camna cara terbaik nak makan spya khasiat tu kekal..wah2,he3

    ReplyDelete