Saturday, May 4, 2013

adab percakapan perempuan

semalam having pillow talk with husband berkenaan suara dan cara percakapan seseorang perempuan. Terkejut jugak tiba-tiba husband saya bertanya, macam mana cara saya bercakap dengan lelaki lain dalam telefon. mmmm...terkejut sekejap saya pun jawab, macam biasa la...takder yang luar biasa...sambil tersenyum penuh rahsia dia tiba-tiba bagitau yang cara saya bercakap boleh menyebabkan lelaki tertarik untuk bercakap dengan lebih lama dengan saya..eh??? blur sekejap..


setahu saya la..tak pernah pun saya melebih-lebih melayan lelaki...bila tengok reaksi saya macam lain macam terus husband saya cakap, cara saya tu sebenarnya dah biasa dengan saya tapi bagi seorang lelaki yang sahihnya dan lumrahnya suka diberi perhatian akan rasa yang saya friendly and love to talk to me. oooo...baru paham....dan terus tak jadi nak merajuk...hihhihi..

memang diakui yang saya cepat mesra dengan sesiapa pun..even when i have conversation with my client, kadang-kadang tu agak friendly. memang pernah pada satu masa ada seorang client ni suka sangat call i everyday nak bercakap, kadang-kadang we even talked about our daily life. saya dah anggap dia macam kawan la..mana tau rupa-rupanya encik client tu terminat pulak dengan saya sebab katanya saya senang untuk diajak berborak...haihh...

so husband saya cakap, kalau boleh keep it minimum when i have conversation with guys and my tone pun tak boleh terlalu lembut...takut lelaki akan tersuka dengan cara percakapan tu...ok boss..noted! ha lepas tu dia siap gurau, jangan pulak cakap macam gangster! hahahaah...

another peringatan dari en hubby yang saya akan ingat dan nak kongsi dengan you all semua...ingat tu...kadang-kadang cara percakapan yang lembut pun boleh menyebabkan seseorang lelaki terjatuh suka kat seseorang perempuan tue....dosa tue!

till next entry then!!!


2 comments:

  1. huhuhu...suke diajak berborak ! mungkin awk peramah kot...pastu suara ! oh my...bole cair..hehehe...mungkin??

    ReplyDelete
  2. memang peramah....tang suara tue..tak sure...pastinya kalau menyanyi memang suara tak best!

    ReplyDelete