Wednesday, May 8, 2013

aisya's tea time food

saya suka mempelbagaikan permakanan untuk anak saya i.e aisya...boring la kalau nak masak makanan yang sama jer...kadang-kadang setiap pagi duduk termenung depan fridge dan fikir nak masak apa untuk aisya hari ini...selalu aisya akan makan bubur nasi + labu + kurma...since saya tak sempat nak masak untuk tea time saya sentiasa bekalkan fruits like kiwi, pisang dan sebagainya..

so petang ni ada masa sikit saya masakkan aisya lempeng...back to malay's food la...hari tue dah makan dim sum kan...so today makan lempeng...and people...she loves it! baru la truly malay makan lempeng!

bahan-bahan:
tepung gandum
sedikit tepung ubi kayu 
labu yang distim dan diblender 
kurma yang distim dan blender 
air panas 
minyak zaitun 

cara-cara:
1. campurkan semua bahan-bahan diatas 
2. panaskan kuali dengan minyak zaitun
3. goreng sampai warna gold
4. siap dihidangkan


jangan hidangkan dengan air teh bagi baby sudah!...sedap tau...boleh la anda cuba!!

4 comments:

  1. Lempeng pisang kak ^_^ one of my favourite.

    Lempeng sng nak buat..tinggl sedap n tak sedap je jadinya,heheh. Yg tak sedap buat tu,saya la,heh3

    ReplyDelete
  2. kalau pisang kak rose suka makan cekodok pisang...sedap tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaa, of course cekodok pisg sedap,hehe, pisang goreng, kek pisang.

      Ibunda saya suka juga buat bubur pisang..yg ni je sya kurang,hehe

      Saya tak pernh buat lempeng labu..kat umh ni, biasa guna labu buat msk lemak je,huhu

      Delete
    2. ooo...akak tak makan labu, tapi kena ajar anak makan labu...banyak khasiat

      Delete