Tuesday, March 12, 2013

Interview lagi...

Erkkk...today dapat call lagi for interview...alhamdulilah murah rezeki pulak Kali ni..asyik dapat call for interview ajer...tapi kadang-kadang malas nak pergi. This time around dah tak boleh tolak lagi, sebab the same employer called me three times dah....

So far selama 5 tahun berkerja, saya dah mengalami 3 Kali interview..hahaha...banyakkan? Of course la, kalau dah every two years tukar kerja...cuma disini jer lama sikit, nak masuk 3 tahun sebab last year pregnant.

Seriously, saya belum berjumpa dengan satu workplace that really makes me want to tie myself sampai I retire. Dalam mencari kerja baru, saya suka mencari new opportunity that related to my current job but yet give me different exposure. Like this coming interview, is going to be my first time for audit job. Seriously I have zero experience in audit, saya dah tegaskan isu ni berkali-Kali bila hr depa call, tapi nak jugak interview saya...takper..Cuba try test dulu la...hahahahahahaha....pening and confuse&!$&!$!

Dah lama tak interview, rasa macam cuak pulak...tapi rasa-rasanya macam dah tau Soalan apa yang Akan ditanya like, Cuba ceritakan workscope sekarang, kenapa nak tukar kerja baru, kenapa kami perlu ambil awak and so on...mmm..

Tapi pengalaman saya, the hardest interview I ever been is with CIMB bank where I was being questioned for two hours. Seriously, every answer that I give, they will point it back to me as a question. Akhirnya saya dapat jugak job tu, but I tak terima offer dia.....how about ur experience?

No comments:

Post a Comment