Monday, March 11, 2013

Diapers

Diapers untuk baby modern sekarang dah jadi keperluan. Dulu-dulu mak-mak kita pakaikan lampin biasa ajer and ikat dengan getah dekat luar lampin nak cover supaya tak bocor. In fact early 90s parents yang pakaikan pampers tu dikira kaya la...nowadays, I guess every parents opted untuk pakaikan pampers kan untuk anak-anak masing-masing?

Adakah anda tahu yang the first disposable diaper was invented by Valerie hunter Gordon pada tahun 1948? Yup, she invented the disposable diaper called paddi yang menggunakan dual system pad and plastic to cover the pad. Bila dia cuba jual the products pada manufacturer, they don't see it as potential commercial possibility. So, she actually jahit sendiri diapers and berkerjasama dengan Boots Uk untuk mengeluarkan diaper yang dipanggil paddi. And since then, ramai dah manufacturer berlumba-lumba untuk mengeluarkan diaper yang terbaik Dan murah. Diapers berubah mengikut peredaran masa. Like Modern diaper di jadikan berlapis-lapis berfungsi untuk menyerap urine baby dengan cepat, tidak mudah bocor, tahan lama Dan juga untuk menjaga kulit baby.

If I'm not mistaken the first diaper yang masuk Malaysia ialah brand P&G which is pampers! And after that banyak la brand-brand lain yang masuk like huggies, mamypoko, petpet, drypers and so on and on. Currently, the most expensive diapers in Malaysia is mamypoko.

How about cloth diapers? Ini saya baru tahu Ada modern cloth diapers yang pakai butang and washable. Kira macam lampin la. Now dah jadi trend, even kat office I ni, ibu-ibu sibuk promote cloth diapers. Again, your own choice!





No comments:

Post a Comment