Sunday, July 7, 2013

life begins at 40??

selalukan kita dengar phrase life begins at 40? especially for men...betul tak? hihih....kenapa yer saya nak share mengenai isu ni? ok...semalam Alhamdulilah my hubby safely arrived ...(Yay!! miss him so very much) so dia tengok saya tak masak dia kata lets dine-out...so of course i said okayyy yer....

so we went to restaurant shumkivit...a thai restaurant...and it was so hectic...sedang sibuk tunggu makanan secara kebetulan saya terpandang seorang lelaki yang dah 40++ tengah sibuk merenung kearah saya...erk??? okay...hubby selalu pesan bersangka baik dengan orang...so saya senyum la...kan senyum tu sedekah...you know what i've got? he winked at me!!! wink!! OMG....tak cukup dengan tu, senyum gatal kearah saya yer...

well well...serious waktu makan tu memang rasa tak selesa langsung! sebab si pakcik tu asyik tenung ajer saya...rasa nak amik garpu cucuk ajer mata dia...dah la his wife and his son ada kat situ...ish ish...bila balik saya bagitau hubby , and apa lagi marah ler dia sebab saya tak bagitau dia awal...erk?? my fault is it???

okay..enough about that...still meremang bulu roma saya bila saya teringat pasal tu....by the way, saya ada terbaca satu artikel mengenai lelaki yang berusia 40 tahun ni...mengikut kajian yang saya baca tu...lelaki ada hormon yang menyebabkan mereka akan jatuh cinta dua kali. First, when they reach 25 and the second one once they reach 40+++...erk????

hormon itu natural...so that's why bila kita tengok lelaki yang berumur 40++ akan start gatal sekali lagi..(tak semua yer)...kerana waktu dia reach 40 tu, they need more attention, and perlu dianggap worth it in their world...so kita sebagai isteri ni, tugas kita perlu membuat suami kita jatuh cinta berkali-kali dengan kita...jangan dengan orang lain sudah yer....peace!!!

40

7 comments:

  1. pernah dengar juga.. umur 40 tu jatuh cinta kali kedua.. wanita pula aiza pernah dengar ada orang cakap kalau umur 40 tu dia still cantik dan bergetah insya-Allah akan kekal kecantikannya tu..

    ReplyDelete
  2. Kadangkala senyum sedekah membawa padah bila yang menerimanya tak ikhlas. Mungkin di usia 40 lelaki rasa dia dah mantap dari segi kerjaya dan sebagainya. Apa-apa pun bila ada gandingan ikhlas dan setia, hati tak mungkin berubah kasih. Betul tak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin...tapi xperlu tenung org lain...tenung la yang halal untuk dia...lagi afdal...kan?

      Delete
  3. Salam.

    Saya pun pernah baca pasal ni kat dalam majalah MIDI.

    Tapi kan rose, lana rsa la kan, frasa tu relevan utk semua, tak semestinya untuk lelaki je. Perempuan pun. Salu pada usia mcm tu, kita dah agak stabil dari segi kewangan, kerjaya, rumahtangga. So, mmg life begins at 40 kan? hehe. Sebelum nak menyampai 40 tu, mcm2 berlaku..dgn streesnya lah, tpi bila dah masuk usia2 camtu..ketenangan tu mula dtg pelan2.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup...that phrase is for everyone. ..I did agreed with u on we might find inner peace and has settled down when we reach 40ss.but still doesn't mean we can just flirt around kan?

      Delete
  4. Eeeiii tak sukanya! Anak bini kat sebelah pun still nak wink2 kat perempuan. Ish~

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius aida...it is so disgusting....rose rasa nak cucuk ajer mata uncle tue...

      Delete