Friday, February 14, 2014

review mencari mr charming

Salam jumaat semua...buat apa tu?? Hahha...hari ni saya nak review buku mencari mr charming dari anna lee. Dah lama sebenarnya nak buat entry ni tapi asyik tertangguh. So...let's get started! !

I bought this book during pameran buku di pwtc last December. .waktu tu buku ni baru ajer release and I kept procrastinate nak baca and lastly on 2/1/2 2014 saya start baca buku ni. The very first book saya baca in 2014 okay...and its so worth it! !

Buku ini mengisahkan lara seorang penulis buku cinta romantic overdose yang sentiasa mengangankan prince charming. Bila saya baca ciri-ciri prince charming tu serius saya rasa no such person. So far in reality memang saya tak pernah jumpa la...nak tau apa senarai prince charming lara sila beli buku yer...hahaha...

Dalam buku yang ditulis oleh lara dia sentiasa menggambarkan heronya seorang yang kacak dan romantic.  Lara mempunyai seorang review or haters tegar yang dikenali sebagai indah water yang sentiasa menhantar email kritikan tajam dan pedas kepada lara sehingga mengakibatkan hidup lara huru hara. 

So apa terjadi? Siapa haters lara yang bergelar indah water? Betulkah wujud prince charming yang kacak dan romantic ? Nak tau sila baca yer...

Malas saya nak buat sinopsis panjang sebab....cerita ni awesome sangat. Its so fun to read eventhough the books is quite thick. 
Cukup segala rempah ratus dalam buku ni. 

This is the third story I baca dari the same author I.e anna lee and she really shows major improvements in her writing style. Lebih bersahaja dan susunan dan plot cerita digarap dengan begitu baik sekali. Setiap kali any office mate nak pinjam novel saya memang syor kan buku ni. Dan again feedback yanv saya terima juga setuju bahawa the book is awesome. Sampai ada yg nak beli their own copy.  Kalau tak percaya go and buy the book urself...its worth every penny. I rated 5/5 for this book. 

 novel, anna lee



4 comments:

  1. Replies
    1. Memang best pun sop... nak baca ker? Hehe

      Delete
  2. dah lama aiza tak singgah sini.. nampak menarik novel tu rose..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buku ni rose kategorikan as a must have book aiza...

      Delete